Termőföldre sincs szüksége a jövő energianövényének
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=376994&place=#Scene_1
1996-ban, közel 15 évnyi kutatás után az USA-beli Nemzeti Megújuló Energia Labor (NREL) algaolaj-projektje azzal az eredménnyel zárult, hogy az alga alapú üzemanyagok előállítása túl drága. Az akkori olajár hordónként 20 dollár volt.
Egy 2004-es tanulmány szerint az NREL által kidolgozott modell alkalmazásával összesen 308 milliárd dollárba kerülne a megfelelő mennyiségű algafarm és infrastruktúra kiépítése, amelyekkel az USA jelenlegi üzemanyag-igénye kielégíthető lenne.
Az Amerikai Egyesült Államok tavaly több mint 10 millió hordó kőolajat importált naponta, átlagosan 72 dolláros áron - vagyis több, mint 260 milliárd dollárt fizetett olajért 2007-ben.
A kőolaj árának emelkedése lassíthatja a globalizációt
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=234185&fr=rss
A cikk írója nemcsak a szállítási költségek emelkedését, hanem a növekvő munkanélküliséget, az élelmiszerellátás bizonytalanná válását, a globális felmelegedés miatti aggodalmat is említi, melyek mind a globalizáció ellen hathatnak.
Felmérések szerint egy átlagos, 12 méter hosszúságú konténer hajóval történő elszállítása például Shanghajból az Egyesült Államokba jelenleg 8 ezer dollárba kerül, míg az évtized elején még csak 3 ezerbe került. Ráadásul a nagy konténerszállító hajók az utóbbi időben üzemanyag takarékosságból átlagosan 20 százalékkal kisebb sebességgel haladnak, ami megnöveli a szállítási időt, így közvetve a költségeket is.
Budapesten jó nyugdíjasnak lenni
http://index.hu/gazdasag/magyar/nyter080731/
Érdekes összehasonlítás a budapesti és a vidéki nyugdíjasok anyagi helyzetéről. Feltétlenül figyelmes, ítélkezésmentes olvasást javaslok!
Akit érdekel a téma, annak érdemes elolvasni a cikkben hivatkozott korábbi írást is:
Minden nyolcadik nyugdíjasnak jól megy (http://index.hu/gazdasag/magyar/jolmegy08072/)
Budapesten többe kerülnek a szolgáltatások és drágább a víz-, a csatorna- és a távhődíj, ám a fővárosi nyugdíjasok mégis több árut, szolgáltatást tudnak megvenni havi járandóságukból, mint a vidéki társaik. Egy budapesti nyugdíjas átlagosan 23-32 ezer forinttal több pénzt kasszíroz havonta, mint egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vagy Békés megyei nyugdíjas. A járandóságok közötti eltérésnek több oka van, a budapestiek például többet dolgoztak.
Hidak, autópályák, repterek, mint befektetési célpontok
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=234183&fr=rss
A magam részéről perpill erősen lebeszélnék mindenkit arról, hogy ilyesmibe fektesse a pénzét. :)
Mint az elemzők rámutatnak, válságos időkben az egyik legjobb befektetés az infrastruktúra, mert igaz, hogy nem lehet rajta nagyon meggazdagodni, de biztos és kiszámítható jövedelmet hoz.
Városban csak 40-nel lehetne hajtani? Nem tetszik a kormány energiatakarékossági terve a spanyoloknak
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=234163&fr=rss
A spanyol kormány 31 pontból álló energiatakarékossági tervet dolgozott ki. Az ország fosszilis energiahordozó-szükségletének 84%-át importból fedezi, így nem véletlen, hogy elsőként az EU-ban drasztikus lépésekre szánta el magát a vezetőség ennek csökkentése érdekében.
A legnagyobb felháborodást a lakosság részéről az az intézkedés váltotta ki, mely a legnagyobb megengedett sebességet csökkenti.
Az utóbbi 12 hónapban csak olaj bevitelére költöttek 17 milliárd eurót, az ország kereskedelmi deficitje pedig az idén várhatóan 13 százalékkal növekszik, és megközelíti a 43 milliárd eurót. Az autósok egyébiránt máris tiltakoznak a tervezett sebességkorlátozás ellen, és megfogadták, hogy az intézkedés hatályba léptetését hangos dudaszóval fogadják.
A drágaság ellen küzd az új japán kormány
http://hir3.hu/index.php?hir=magazin&hirid=11340&kat=2
A spanyollal szemben az új japán kormány inkább az élelmiszer- és üzemanyagárak csökkentését tűzi ki célul. Úgy tűnik, ők még megengedhetik maguknak ezt a luxust.
Fukuda első nyilatkozatában ígéretet tett arra, hogy sürgős intézkedéseket hoz azok érdekében, akiket különösen súlyosan érint az üzemanyagok "abnormálisan magas" ára és olyan "rugalmas gazdaságirányítást" helyezett kilátásba, amely szigorúan ellenőrzi a fogyasztási javak ármozgásait.
Utolsó kommentek