Hazai sajtóválogatásunk messze nem teljes, inkább csak egy kis kedvcsináló, hogy legyen mit kiegészítenie annak, aki valami érdekeset olvasott, illetve, hogy legyen miről beszélni unalmas, hideg estéken.
Gyertek, szemezgessünk a mai termésből is, - ez még a tegnapi...
TÁRSADALOM
Romakérdés Rómában – Ne hallgass, mert bajod lesz belőle!
Miért érdekes ez itt és most?
Mert ha tovább halogatjuk a saját roma-kérdésünk megválaszolását, akkor idővel mi is csak hasonlót fogunk tudni kezdeni vele. Vagy ők velünk. Ezt pedig senki sem szeretné.
Tehát, konstruktív együttgondolkodásra fel, akkor is, ha nem a te szomszédaid, és most úgy tűnik, nem is a te problémád.
"Hallgass, mert bajod lesz belőle!"
Ujjnyomat- és vérvétel, DNS-vizsgálat: Nápoly után Rómában is megkezdődött a romatelepek lakóinak regisztrálása. A Tevere folyó melletti Tor di Quinto táborban háromszázból száznegyvenen maradtak: a többiek elmenekültek a razziák és a népszámlálás elől. Ivóvíz és áram nincs.
TÁRSADALOM
Egyetem-begyetem, tengertánc, Hajdú sógor, mit kívánsz?
index.hu/politika/belfold/felv5399/
400 pont fölött a slágerszakok
Idén 96 ezren adtak be felvételi jelentkezési lapot. Ez a korábbi évekhez képest jelentős csökkenést mutat. A csúcs 2004-ben volt, amikor 166 ezer jelentkezőt regisztráltak.
A tíz legnépszerűbb szak 2007-ben
Teljesen ad hoc módon bevezetem a rizsaszak és a nem-rizsaszak megkülönböztetést.
Rizsaszak az, ami másra épülve szolgáltat, nem rizsaszak meg az, ami valamilyen alapdolgot biztosít.
Ennek alapján: Rizsaszak: Turizmus-vendéglátás, a gazdálkodási menedzsment fele, kommunikáció, marketing, jogász, pszichológia.
Nem rizsaszak: a gazdálkodási menedzsment másik fele, mérnök informatikus, orvos, pénzügy és számvitel, gépészmérnök.
Rizsa-arány 62%.
Persze a nem rizsaszakokon tanulók is gyakorta dolgoznak később a szolgáltató szektorban, vegyük csak azt a mérnök informatikust, aki valamelyik női magazin portáljának színezéséért kapja a fizetését…
Ez jellemzi a jelenlegi társadalmat.
Ebből kell valahogy várat építeni.
GAZDASÁG
www.nol.hu/cikk/499750/ - 2008. 07.22.
Lejtmenetbe kapcsolt az üzemanyagár
A nyersolajárak az utóbbi héten a hordónkénti 150 dolláros csúcsról 130 dollár alá estek, ami a forinterősödésen kívül feltétlen hatást gyakorol a hazai üzemanyagárakra - vélekedik Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató vezetője.
Szerinte a piaci keresletet főként az amerikai kitermelés bővítésére tett elnöki javaslat csökkentette, de bizonyos árfolyamspekulációs hatások is közrejátszhattak.
A szakértő szerint az olaj ára az elkövetkező hónapokban sem emelkedik 130-150 dollár fölé. (Tegnap 133,5-re nőtt.)
Úgy vélte, a világpiaci benzin- és gázolajárak szintén nem nőnek már.
A szerk. megjegyzései:
1. a csúcs 147 volt
2. a jelenbeli keresletet nem csökkenti semmilyen jövőre vonatkozó bejelentés, maximum a feltételezett igényt. Az árakat átmenetileg, 1-2napra leviheti, ennyit tudnak az ilyen bejelentések.
3. Az olaj ára az exportpiacokon aktuálisan (gyakorlatilag az adott héten) kint lévő mennyiségtől függ.
4. Az olaj ára 15%-ot esett, nem kéne úgy tenni, mintha ilyesmi még sosem történt volna. 5. A benzinárak egészen biztosan nőni fognak, akkor is, ha az olaj ára stagnál. Úgy látszik, a szakértő nem hallotta még a crack speed és a finomítói árrés fogalmakat.
GAZDASÁG
http://www.nol.hu/cikk/499830/ - 2008. 07. 24.
Az időjósok lenyomták az olajárat
Az áresés fő okai most a meteorológiai előrejelzések voltak, amelyekből kiderült, hogy a Dolly trópusi vihar nem válik pusztító hurrikánná, s várhatóan elkerüli a Mexikói és a Texasi öböl fő olajkitermelő régióit.
A csökkenő olajárak hamar begyűrűznek az üzemanyagárakba. A benzin gallonjáért már csak 4,05 dollárt kérnek, egy héttel az árrekordot jelentő 4,11 dollár után. A legnagyobb helyi autós szervezet (AAA) szerint hamarosan ismét hármassal kezdődhet az egységár a totemoszlopokon.
Nálunk mától 5-5 forinttal lett olcsóbb a benzin és a gázolaj.
A szerk megjegyzései, avagy az áresés lehetséges okai:
1. normális, 15%-os sávon belüli, spekulatív fluktuáció
2. Iráni felár időszakos megszűnte (USA diplomáciai kapcsolatok)
3. A 30%-kal eső földgáz és a 30%-kal eső energiarészvények lefelé húzó hatása
4. Nyugi Nigériában (átmeneti)
5. Hangulati elemek Persze lehetmindent az időjárásra fogni, csak nem biztos, hogy érdemes. Az USA benzinjének roppant árcsökkenése konkrétan 6 cent, azaz 1.4% volt . 16%-nyi olajáresés mellett.
Eh.
GAZDASÁG
Bevallom, én kicsit irígykedve hallgattam annak idején a híradásokat, és csak azért nem sárgultam bele teljesen, mert azt hittem, az irány, ha lassabb is a járás, de a világ minden része számára ugyanaz. Utóbbiban valószínűleg kisebbet tévedtem, mint abban, hogy merre is van az amarra. De hát fiatalság – bohóság…
Felszámolják a 35 órás francia "katasztrófát"
…a Lionel Jospin vezette baloldali kormány csak 1998-ban fogadta el, és két évre rá vezette be a korábbi 39 órás munkahét helyett, ekképpen 10,2 százalékkal csökkentve az egy főre jutó munkaidőt. Az intézkedéstől az életminőség javítását és a munkanélküliség enyhítését remélték a termelékenység károsítása nélkül.
A francia statisztikai hivatal adatai szerint 2002-ig az intézkedésnek köszönhetően 350 ezer új munkahely jött létre - igaz, ehhez több milliárd euró állami támogatást kaptak a vállalatok. A foglalkoztatás bővüléséről szóló adatokat később nemcsak jobb-, hanem egyes baloldali politikusok is vitatták, és a jobboldal a versenyképesség legfőbb akadályát látta a 35 órás munkahétben.
POLITIKA
http://index.hu/politika/kulhirek/359113
Merkel erősítené a gazdasági kapcsolatokat Irakkal
Szorosabb együttműködést ajánlott Angela Merkel német kancellár Núri al-Máliki iraki kormányfőnek Irak háború utáni újjáépítésében, jelezte továbbá, hogy erősítené a két ország közti gazdasági kapcsolatokat, Németország ugyanakkor változatlanul fenn akarja tartani mindenfajta közvetlen katonai szerepvállalással kapcsolatos elutasító magatartását.
KÖZLEKEDÉS
Szárnyakat ad(t)unk vágyainak,
avagy a korábbi pletya megalapozottnak bizonyult. Immáron tény, hogy
A Malév búcsút mond Amerikának
http://www.nol.hu/cikk/500013/
Késő ősztől megszűnnek a Malév hosszú távú járatai, s a légitársaság nem üzemelteti tovább az ezen útvonalakon használt Boeing-767-es gépeket sem. Az intézkedéstől 4,4 milliárd forint megtakarítást remél a vállalat.
Utolsó kommentek