HTML

Utolsó kommentek

2008.07.25. 12:08 AoL

Magyar vándor - 2008. július 24.

Hazai sajtóválogatásunk messze nem teljes, inkább csak egy kis kedvcsináló, hogy legyen mit kiegészítenie annak, aki valami érdekeset olvasott, illetve, hogy legyen miről beszélni unalmas, hideg estéken.

Gyertek, szemezgessünk a mai termésből is, - ez még a tegnapi...

TÁRSADALOM

Romakérdés Rómában – Ne hallgass, mert bajod lesz belőle!

Miért érdekes ez itt és most?

Mert ha tovább halogatjuk a saját roma-kérdésünk megválaszolását, akkor idővel mi is csak hasonlót fogunk tudni kezdeni vele. Vagy ők velünk. Ezt pedig senki sem szeretné.

Tehát, konstruktív együttgondolkodásra fel, akkor is, ha nem a te szomszédaid, és most úgy tűnik, nem is a te problémád.

www.nol.hu/cikk/499792/

"Hallgass, mert bajod lesz belőle!"

Ujjnyomat- és vérvétel, DNS-vizsgálat: Nápoly után Rómában is megkezdődött a romatelepek lakóinak regisztrálása. A Tevere folyó melletti Tor di Quinto táborban háromszázból száznegyvenen maradtak: a többiek elmenekültek a razziák és a népszámlálás elől. Ivóvíz és áram nincs. 

 


 TÁRSADALOM

Egyetem-begyetem, tengertánc, Hajdú sógor, mit kívánsz?

 index.hu/politika/belfold/felv5399/

400 pont fölött a slágerszakok

 

Idén 96 ezren adtak be felvételi jelentkezési lapot. Ez a korábbi évekhez képest jelentős csökkenést mutat. A csúcs 2004-ben volt, amikor 166 ezer jelentkezőt regisztráltak.
 

A tíz legnépszerűbb szak 2007-ben

Teljesen ad hoc módon bevezetem a rizsaszak és a nem-rizsaszak megkülönböztetést.

Rizsaszak az, ami másra épülve szolgáltat, nem rizsaszak meg az, ami valamilyen alapdolgot biztosít.

Ennek alapján: Rizsaszak: Turizmus-vendéglátás, a gazdálkodási menedzsment fele, kommunikáció, marketing, jogász, pszichológia.

Nem rizsaszak: a gazdálkodási menedzsment másik fele, mérnök informatikus, orvos, pénzügy és számvitel, gépészmérnök.

Rizsa-arány 62%.

Persze a nem rizsaszakokon tanulók is gyakorta dolgoznak később a szolgáltató szektorban, vegyük csak azt a mérnök informatikust, aki valamelyik női magazin portáljának színezéséért kapja a fizetését…

Ez jellemzi a jelenlegi társadalmat.

Ebből kell valahogy várat építeni. 

 


GAZDASÁG

www.nol.hu/cikk/499750/  - 2008. 07.22.

Lejtmenetbe kapcsolt az üzemanyagár

 

A nyersolajárak az utóbbi héten a hordónkénti 150 dolláros csúcsról 130 dollár alá estek, ami a forinterősödésen kívül feltétlen hatást gyakorol a hazai üzemanyagárakra - vélekedik Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató vezetője.

Szerinte a piaci keresletet főként az amerikai kitermelés bővítésére tett elnöki javaslat csökkentette, de bizonyos árfolyamspekulációs hatások is közrejátszhattak.

A szakértő szerint az olaj ára az elkövetkező hónapokban sem emelkedik 130-150 dollár fölé. (Tegnap 133,5-re nőtt.)

Úgy vélte, a világpiaci benzin- és gázolajárak szintén nem nőnek már.

A szerk. megjegyzései:

1. a csúcs 147 volt
2. a jelenbeli keresletet nem csökkenti semmilyen jövőre vonatkozó bejelentés, maximum a feltételezett igényt. Az árakat átmenetileg, 1-2napra leviheti, ennyit tudnak az ilyen bejelentések.
3. Az olaj ára az exportpiacokon aktuálisan (gyakorlatilag az adott héten) kint lévő mennyiségtől függ.
4. Az olaj ára 15%-ot esett, nem kéne úgy tenni, mintha ilyesmi még sosem történt volna. 5. A benzinárak egészen biztosan nőni fognak, akkor is, ha az olaj ára stagnál. Úgy látszik, a szakértő nem hallotta még a crack speed és a finomítói árrés fogalmakat.

 


GAZDASÁG

http://www.nol.hu/cikk/499830/ - 2008. 07. 24.

Az időjósok lenyomták az olajárat

Az áresés fő okai most a meteorológiai előrejelzések voltak, amelyekből kiderült, hogy a Dolly trópusi vihar nem válik pusztító hurrikánná, s várhatóan elkerüli a Mexikói és a Texasi öböl fő olajkitermelő régióit.

A csökkenő olajárak hamar begyűrűznek az üzemanyagárakba. A benzin gallonjáért már csak 4,05 dollárt kérnek, egy héttel az árrekordot jelentő 4,11 dollár után. A legnagyobb helyi autós szervezet (AAA) szerint hamarosan ismét hármassal kezdődhet az egységár a totemoszlopokon.

Nálunk mától 5-5 forinttal lett olcsóbb a benzin és a gázolaj.

A szerk megjegyzései, avagy az áresés lehetséges okai:

1. normális, 15%-os sávon belüli, spekulatív fluktuáció
2. Iráni felár időszakos megszűnte (USA diplomáciai kapcsolatok)
3. A 30%-kal eső földgáz és a 30%-kal eső energiarészvények lefelé húzó hatása
4. Nyugi Nigériában (átmeneti)
5. Hangulati elemek Persze lehetmindent az időjárásra fogni, csak nem biztos, hogy érdemes. Az USA benzinjének roppant árcsökkenése konkrétan 6 cent, azaz 1.4% volt . 16%-nyi olajáresés mellett.

Eh.

 


GAZDASÁG

Bevallom, én kicsit irígykedve hallgattam annak idején a híradásokat, és csak azért nem sárgultam bele teljesen, mert azt hittem, az irány, ha lassabb is a járás, de a világ minden része számára ugyanaz. Utóbbiban valószínűleg kisebbet tévedtem, mint abban, hogy merre is van az amarra. De hát fiatalság – bohóság…

http://nol.hu/cikk/499705/

Felszámolják a 35 órás francia "katasztrófát"

…a Lionel Jospin vezette baloldali kormány csak 1998-ban fogadta el, és két évre rá vezette be a korábbi 39 órás munkahét helyett, ekképpen 10,2 százalékkal csökkentve az egy főre jutó munkaidőt. Az intézkedéstől az életminőség javítását és a munkanélküliség enyhítését remélték a termelékenység károsítása nélkül.

A francia statisztikai hivatal adatai szerint 2002-ig az intézkedésnek köszönhetően 350 ezer új munkahely jött létre - igaz, ehhez több milliárd euró állami támogatást kaptak a vállalatok. A foglalkoztatás bővüléséről szóló adatokat később nemcsak jobb-, hanem egyes baloldali politikusok is vitatták, és a jobboldal a versenyképesség legfőbb akadályát látta a 35 órás munkahétben.

 


POLITIKA

http://index.hu/politika/kulhirek/359113

Merkel erősítené a gazdasági kapcsolatokat Irakkal

 

Szorosabb együttműködést ajánlott Angela Merkel német kancellár Núri al-Máliki iraki kormányfőnek Irak háború utáni újjáépítésében, jelezte továbbá, hogy erősítené a két ország közti gazdasági kapcsolatokat, Németország ugyanakkor változatlanul fenn akarja tartani mindenfajta közvetlen katonai szerepvállalással kapcsolatos elutasító magatartását.

 


KÖZLEKEDÉS

Szárnyakat ad(t)unk vágyainak,

avagy a korábbi pletya megalapozottnak bizonyult. Immáron tény, hogy 

A Malév búcsút mond Amerikának

http://www.nol.hu/cikk/500013/

Késő ősztől megszűnnek a Malév hosszú távú járatai, s a légitársaság nem üzemelteti tovább az ezen útvonalakon használt Boeing-767-es gépeket sem. Az intézkedéstől 4,4 milliárd forint megtakarítást remél a vállalat.

 

2 komment

Címkék: hazai világhír világbéka


A bejegyzés trackback címe:

https://terminus.blog.hu/api/trackback/id/tr43585106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AoL 2008.07.25. 16:29:43

Este megnézem, aztán beteszem őket, csak éppen indulófélben vagyok. Csak így tovább. :)

És még első is. ;)